Om bloggen

Dette er min sjove blog, der hvor det kan handle om alt mellem himmel og jord. Jeg er kreativ, men kun i små portioner og jeg laver mad, men ikke alt er spændende, og jeg elsker at skrive, så det tror jeg bare, jeg gør. Intet emne er for lille, intet for stort og jeg håber at jeg ind i mellem vil komme med et lille humoristisk udbrud.

mandag den 15. oktober 2012

Kreativ morgen

Jeg skal møde klokken 12.10  i dag, så jeg kunne lige nå at bage nogle skønne kager til mine søde kolleger. Så må vi se hvem der selv syntes de er søde.

Jeg var på camp her i sommers, der havde vi de bedste kagebagere i verden. En af de mest populære er disse makron kager, og Marianne som havde bagt dem, var så sød at give mig opskriften.


6 æg
600 g. sukker
2 poser makroner
2 spsk. mandelessens
250 g. smeltet afkølet margarine
260 g. mel
æg og sukker røres/piskes  sammen
resten blandes i. fyldes i papirforme.
Bages 15 min ved 200 grader
De smager fantastiske og virkelig nemme at bage, og de slår aldrig fejl.



Så havde hundemusen og jeg i morges været ude og samle ind til en ny efterårskreation, og den står du fint og lyser op i efteråret sammen med mine enorme chrysantemum,somjeg har købt i Netto for bare 10 kr. SCORE!
Denne gang fandt jeg lidt andre ting og lidt fra køkkenet og brugte alt det som stadig så pænt fra dem gamle som du kan se her
Her er lidt billedspam




Ha en skøn dag og nu vil jeg smutte ud og jobbe!

4 kommentarer:

  1. Håber dine kollegaer blev glade for kagerne(de ser lækre ud:0)
    Din efterårs kreation er rigtig flot.
    God aften til dig.
    vh.Laila

    SvarSlet
    Svar
    1. De spiste rub og stub,og havde der været nogle tilbage havde jeg ikke fået lov at tage dem med hjem.

      Slet
  2. De kager må jeg da lige prøve at bage, de ser gode ud og lyder rigtig nemme at lave.

    Flot kreation.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja,det må du endelig gøre, de er vanedannende

      Slet