Om bloggen

Dette er min sjove blog, der hvor det kan handle om alt mellem himmel og jord. Jeg er kreativ, men kun i små portioner og jeg laver mad, men ikke alt er spændende, og jeg elsker at skrive, så det tror jeg bare, jeg gør. Intet emne er for lille, intet for stort og jeg håber at jeg ind i mellem vil komme med et lille humoristisk udbrud.

torsdag den 27. juni 2013

I denne søde studentertid....

Min niece er i år blevet færdig med sin HF-eksamen, men hun havde ikke fået købt en hue og det synes faster altså man skal have. Da jeg fandt ud af det var det for sent at købe en, så jeg måtte gå mere kreativt tilværks.
Her er internettet jo en fantastisk kilde til inspiration og jeg fandt også min kilde. Jeg fandt en hjemmeside som havde en link til en anden side, hvor der var en opskrift til en hæklet studenterhue. Du finder siden her.
Men nogle enkle tilrettelse hen ad vejen, så var det denne opskrift jeg brugte. Jeg hækler nok en anelse løsere end det er ment i opskriften i hvert fald måtte jeg trævle op og gøre den lidt mindre. Men efter to forsøg synes jeg at størrelsen kunne passe. (Ellers har min niece også ret meget hår på hovedet, så måtte hun være kreativ).

 Det færdige resultat - med den ægte kokarde passende til en HF hue.
 Indeni havde jeg syet et for, så der også kunne skrives hilsner i huen, som der jo skal.
 Den nybagte student
 En lettet student - FINALLY!!!
Student anno 2013!

1 kommentar:

  1. DEN ER BARE SÅ FLOT, og et fantastisk godt initiativ søs. Jeg er fuld af beundring <3

    SvarSlet