Om bloggen

Dette er min sjove blog, der hvor det kan handle om alt mellem himmel og jord. Jeg er kreativ, men kun i små portioner og jeg laver mad, men ikke alt er spændende, og jeg elsker at skrive, så det tror jeg bare, jeg gør. Intet emne er for lille, intet for stort og jeg håber at jeg ind i mellem vil komme med et lille humoristisk udbrud.

tirsdag den 11. december 2012

Så jules der...

Jeg har ikke fået opdateret så meget på det sidste, men det betyder ikke at jeg ikke får lavet noget. Det kreative er dog mest gået ud på at lave ting til jul.

Da jeg kun spiser fugl og fisk, må man jo være kreativ for at få de ting som man plejer. (Kan ikke fordøje andet slags kød, men kan godt lide det)

Vi har derfor været i gang med at lave kalkunrullepølse.

Først skar vi et kalkunbryst ud som slag

 Så hakkede vi en hel masse rødløg
 Herefter dækkede vi slaget med løgene, godt med salt og masser af peber.
Vi brugte både sort og hvid peber
 Så blev det rullet og snøret på bedste,så krydderierne ikke kunne undslippe.
Herefter kogte vi det i rigelig væske med hele løg, salt, peberkorn, laurbærblade, lidt hvidløg.

 Så blev rullepølse lagt i en pose og presset i 24 timer i køleskabet
 Frigjort fra snore, så rullepølse ud som enhver anden rullespølse
 Gennemskåret så den også rigtig fin ud
En dejlig mager kalkunrullepølse,klar til julens frokostbord


Når jeg nu skriver "vi" er det fordi at kæresten bliver superfornærmet, hvis jeg skriver jeg, når han nu hjalp med at lave den .;)

2 kommentarer:

  1. Den rullen ser da riktig så god ut:) Vi lager sylte av svin og rull av lam:)
    klem Trine:)

    SvarSlet
  2. En lammerullepølse ville min kæreste elske... Kan være vi skal prøve det engang. Glædelig jul Mona

    SvarSlet