Om bloggen

Dette er min sjove blog, der hvor det kan handle om alt mellem himmel og jord. Jeg er kreativ, men kun i små portioner og jeg laver mad, men ikke alt er spændende, og jeg elsker at skrive, så det tror jeg bare, jeg gør. Intet emne er for lille, intet for stort og jeg håber at jeg ind i mellem vil komme med et lille humoristisk udbrud.

mandag den 11. februar 2013

Knækbrød uden hvedemel


Der findes et ton af opskrifter på knækbrød på nettet, men her får du min som er uden hvedemel.

I dag ved vi jo at det er supervigtigt at undgå hvedemel, så derfor bager jeg primært uden hvedemel. Jeg har erstattet med speltmel,rugmel og grahamsmel.




Ingredienser

1 dl. Havregryn
1 dl. Sesamfrø
1 dl. Hørfrø
1 dl. Solsikkekerner
1 dl. Græskarkerner
1½ dl. Speltmel
2 dl. rugmel/grahamsmel
2 dl. Vand
1 dl. Olie
1 Tsk. Bagepulver
1 Tsk Salt


Bland alle tør dele godt i en skål og tilsæt vand og olie. Del dejen i to, rul den ud mellem to stykker bagepapir, skær knækbrødene ud i passende størrelser og bag ved 175-200 grader i 8-10 minutter eller til de er gyldne.
 
Jeg synes at de er rigtig gode og meget mættende.

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar